Företagsportalen

Företagsportalen är ett verktyg för dig som är kreditkund hos oss på Biltema. På företagsportalen får du en bra överblick och alltid uppdaterad information om fakturor och inköp för ditt företag. Som administratör tilldelar du enkelt olika användare rättigheter och åtkomst, så att fler parter inom företaget kan hämta information på portalen.

Biltema företagsportal erbjuder bland annat följande möjligheter:

• Kostnadskontroll av den beviljade krediten
• Fakturaarkiv med filtreringsalternativ
• Praktisk och enkel hantering av företagsinformation
• Tydlig, tillgänglig och lätt

Hur får man tillgång till företagsportalen?

För att börja använda företagsportalen och dess funktioner behöver du registrera användarkontot i tre olika steg:

1. Först ska du skicka in en ansökan om att bli företagskund hos Biltema Sweden AB. Ansökan görs på förstasidan på företagsportalens hemsida eller via Biltemas hemsida: https://foretag.biltema.se/sv-se/
2. Därefter blir du ”huvudadministratör” och har tillgång till alla funktioner och rättigheter för att använda det registrerade företagskontot.
3. Nu kan du som huvudadministratör lägga till andra användare som också ska få tillgång till kontot och/eller handla på kontot.

Det kan endast finnas en registrerad huvudadministratör per kundnummer.
Alla frågor angående företagsportalen hänvisas till faktura@biltema.com eller Biltema Sweden AB kundservice på telefon (+46) 77 520 00 00.
Biltema Sweden AB hanterar personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy