Frågor & svar om Smarta Hem på Biltema

Frågor & svar om Smarta Hem på Biltema

Funderar du på hur du hittar manualen till din Smarta Hem-enhet? Eller undrar du hur du går tillväga för att lägga till en extra enhet? Här har vi samlat några av våra vanligaste och mest typiska frågor som dykt upp kring smarta produkter på Biltema.

Vad heter appen?

Appen för Biltemas produkter heter Tuya Smart.

Läs mer om Smarta produkter på Biltema via Tuya Smart >>

Är appen gratis?

Ja, appen är gratis och kompatibel med både iOS och Android.

Läs mer om Tuya Smart via Google Play >>

Läs mer om Tuya Smart via App Store >>

Vilka nätverk stödjs?

Alla nätverk som använder 2,4GHz Wi-Fi frekvens.

Appen hittar inte den enhet jag vill koppla, vad ska jag göra?

Ett bra Wifi-nätverk är grunden till ett bra fungerande hem. Säkerställ att du har ett 2,4 GHz Wifi-nätverk. I vissa fall kan väggar störa kopplingen så stå gärna så nära routern som möjligt, det kan underlätta. Om det inte hjälper kan man behöva upprepa stegen för kopplingen (parning).

Kan jag lägga till mer än en enhet åt gången?

Ja, du behöver bara lägga till en enhet av en specifik produkttyp först, t.ex. en lampa. Efter det kan du använda funktionen “Sök efter enhet” i appen så kommer alla enheter som befinner sig i parningsläge (blinkar) att dyka upp samtidigt.

Vart kan jag hitta manualen till min Smarta Hem-enhet?

Alla manualer hittar du under Manualer och Dokument på respektive produktsida här på biltema.se.

Vilka röstassistenter stöds?

De flesta produkterna fungerar med Google Assistant & Amazon Alexa.
När du har kopplat ditt Smarta Hem-konto till antingen Google Home eller Amazon Alexa kan du styra dina enheter vart du än befinner dig, så länge du har åtkomst till internet.

Kommer det släppas fler Smarta Hem-produkter framöver?

Ja, vi kommer att utöka sortimentet efterhand med nya produkter. Utbudet kan variera mellan våra Biltema-varuhus, men samtliga finns alltid på biltema.se. Håll utkik!

Hur kan jag använda Smarta Hem både hemma och i sommarstugan?

Skapa bara ett nytt ”Hem” i appen (Profil - Hantera ditt hem - Skapa hem) och döp det till Sommarstugan så kan du växla mellan de olika hemmen och produkterna i respektive hem. Det är olika nätverk som man ansluter till men allt styrs i samma app. Smart va?

Vart kan jag få hjälp om min fråga inte finns listad?

Du kan alltid ställa din fråga eller skicka feedback till oss, antingen till någon av vår personal i ditt lokala Biltemavaruhus eller till vår kundserviceavdelning via kundservice@biltema.com