Returer och reklamationer

Hur gör jag om jag ångrar mitt köp eller vill retunera varan?

 

Köp gjorda i varuhus:

Vänd dig omgående till kundserviceavdelningen i ditt närmaste varuhus. OBS! Glöm inte att ta med kassakvitto. Följande är våra villkor för byten och återköp:

  • Varan är oanvänd d.v.s. ej förstörd eller skadad.
  • Originalförpackningen är oskadad och plombering ej bruten. Oljor, kemikalier och andra produkter som saknar försegling bytes ej.
  • Kassakvittot uppvisas.
  • Bytet eller återköpet sker inom 30 dagar från inköpsdatum.
  • Reavaror återköps ej.
  • Eventuell återbetalning sker via samma betalmedel som vid köptillfället. (T ex. kräver samma kort, kontanter till kontanter, osv.)

Köp gjorda via "Köp och hämta" på Biltema.se:

Fullständiga villkor för ångerrätt, öppet köp och reklamationer gällande
”Köp och hämta” finner du här under punkt 5.1

Hur gör jag en reklamation? 

Vänd dig till ditt närmsta varuhus och ta med dig varan samt inköpskvitto. Om du har svårigheter att besöka ditt varuhus med ditt reklamationsärende så rekommenderar vi att du först tar kontakt med varuhuset på telefon 077-520 00 00 för en första bedömning. Ha vara och inköpskvitto redo.

Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) Box 174, 10123 Stockholm. Allmänna reklamations­nämnden eller ARN tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. Biltema medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN.

Vi reserverar oss för eventuella fel i texter, bilder och för prisändringar. Detta gäller för vår hemsida, katalog samt i våra reklamutskick och marknadsföringsmaterial. Vi har rätt att korrigera sådana fel, ändra eller uppdatera informationen på hemsidan och att löpande göra produktändringar och förbättringar.